Derfor skal du markedsføre dig på Facebook og Instagram

 

Fordelene ved disse platforme.

Mange kender ikke fordelene ved at vælge Facebook og Instagram som platforme man gerne vil annoncere på. Men fordelene er mange. Ikke bare er det væsentligt lettere at tilgå sine kernemålgruppe herigennem, men man har som virksomhed også mulighed for at have kontrol til fingerspidserne.

Lad mig give dig et eksempel. Performer en kampgane bedre end forventet. Kan budgettet med få klik opjusteres. Ønsker man flere likes på sin Facebookside i stedet for konverteringer på sin hjemmeside, er det heller ikke et problem. Med andre ord, har man fuld kontrol. Man kan sekund for sekund, indhente data over kampagners performance og vigtigst af alt, ramme sin kernemålgruppe.

 

De oplagte platforme.

Du har nok før hørt, at du skal markedsføre din virksomhed, for at kunne have en finger med i spillet, i din branche. For mange, kan markedsføringsdelen være uoverkommelig, eftersom det typisk er en kabale at finde frem til den mest fordelagtige platform, at annoncere sig på. Er det bedst via offline marketing, Google Ads eller måske endnu bedre i de danske biografsale?

Svaret kan være mange. Men kanaler som er altid er oplagte, er annoncering gennem Facebook og Instagram. Via markedsføring på netop disse platforme, vil du med den rette hjælp altid kunne nå ind til din kernemålgruppe, som typisk er en udfordring på andre kanaler.